Ungerådsvalg på besøg

Vi klæder dine elever på til at tage aktiv del i årets ungerådsvalg og styrker ungdommens stemme på rådhuset.

Indhold

Hvert år vælges der, ved et demokratisk valg, 35 unge Københavnere mellem 12-20-årige til at repræsentere byens unge i Ungeråd KBH. Ambitionen er at få endnu flere unge til at tage aktiv del i vores lokaldemokrati og være med til at påvirke udviklingen af vores fælles by. Vi tilbyder derfor at komme ud på din skole og introducere dine eleverne til Københavns lokaldemokrati og ungeindflydelse. Fokus for besøget er at gøre dine elever bevidste om deres deltagelsesmuligheder og klæde dem på til at deltage i ungerådsvalget ved at stille op og/eller stemme.

Læringsmål

• Færdighedsmål: Eleven kan redegøre for lokale politiske beslutningsprocesser og identificere forskellen på de forskellige politiske niveauer – fra lokalt til nationalt plan.
  • Vidensmål: Eleven har viden om det politiske system og politisk deltagelse.

Lokation og mødetid

Workshoppen udbydes i september og oktober 2024 og afholdes på din skole i et klasselokale, som du har ansvaret for at booke. Besøget varer 1.5 time. Du vælger selv datoen for besøget via linket til bookingen nederst på siden.

Undervisere

Vi har et team af 8 politisk engagerede unge, der på skift underviser på de politiske værksteder. De har erfaring fra politiske bevægelser, hvor de har arbejdet med kampagner, politisk kommunikation og innovative måder at søge politisk indflydelse.

Hvis muligt, vil en eller flere af de nuværende medlemmer fra Ungeråd KBH også deltage på besøget.